Архів новин
«   »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
Сьогодні 417
Вчора 605
За цей тиждень 0
За минулий тиждень 51185
За цей місяць 398713
За минулий місяць 390336
За весь час 6049723
Прем’єр-міністр закликав регіони надавати пропозиції про розгортання мобільних госпіталів та розширення ліжкового фонду
Обережно: СOVID - 19! Частина І
Оголошення про проведення конкурсу з визначення програм (проєктів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надаватиметься фінансова підтримка у 2021 році за рахунок коштів обласного бюджету
24 Вересня 2020

Щорічно внаслідок пошкодження об’єктів енергетичної інфраструктури енергетики несуть значних збитків. При цьому необхідно виокремити руйнування електроопор внаслідок дорожньо-транспортних пригод (ДТП).

В осінньо-зимовий період, у зв'язку з погіршенням погодних умов (зокрема через ожеледицю), збільшується кількість випадків пошкодження опор ліній електропередачі (ЛЕП) та вуличного освітлення автотранспортом. Пошкодження вуличного електроустаткування призводить до аварійних відключень споживачів. Від легковажності водіїв страждають прості громадяни, соціально значущі об'єкти, лікарні, дитячі садки, школи, які залишаються без електроенергії на той час, поки фахівці ліквідовують наслідки порушення. Протягом року кермувальники транспортних засобів збивають тисячі електроопор, а збитки, нанесені від таких пригод, сягають мільйонів гривень. Лише на Буковині протягом 8 місяців 2020 року зафіксовано 39 випадків пошкодження та збиття електроопор внаслідок ДТП, що призводило до знеструмлення споживачів.

Для прикладу, днями у с. Великі Копані Олешківського району Херсонської області водій автомобіля «Жигулі» під час керування через необачність збив опору, унаслідок чого 32 споживача на певний час залишились без світла у своїх домоволодіннях.

Загалом неуважні водії пошкоджують опори розподільних мереж. Однак, трапляються випадки руйнування високовольтних опор сільськогосподарською технікою. Відновлення зруйнованих ЛЕП – складний процес, що займає в енергетиків від лічених годин до декількох днів. Фахівцям енергопостачальних організацій необхідно виконати цілий комплекс заходів, пов’язаних з відновленням електропостачання: провести огляд місця пошкодження, встановити обсяги ремонту, доставити з найближчого складу необхідне обладнання (ті самі опори) тощо.

Так, минулого тижня у смт Новотроїцьке Новотроїцького району Херсонської області водій трактора при роботі на полі не впорався з управлінням великогабаритного транспорту та в’їхав в опору. Як результат – 32 абонента та три АЗС було знеструмлено. 

І саме головне, що здійснюючи наїзди на опори ЛЕП, водії піддають своє життя смертельній небезпеці, оскільки лінії знаходяться під напругою. Пам'ятайте про це, будьте уважними на дорогах та дотримуйтесь правил дорожнього руху!

Довідково:

Водій, який збив опору ЛЕП, несе відповідальність в рамках законодавства. В першу чергу – за порушення правил дорожнього руху, що тягне за собою адміністративну відповідальність. Якщо руйнування енергетичних об’єктів призвело до тяжких тілесних ушкоджень або до загибелі людей, винуватець може бути притягнутий до кримінальної відповідальності за ст. 196 Кримінального кодексу України. Крім того, порушник має відшкодувати витрати на фактичне відновлення пошкодженої опори. Також водій може бути притягнутий до матеріальної відповідальності перед споживачами, у яких через збій електропостачання вийшла з ладу побутова електротехніка.