Архів новин
«   »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
Сьогодні 9069
Вчора 14948
За цей тиждень 57078
За минулий тиждень 102061
За цей місяць 295482
За минулий місяць 266713
За весь час 5550317
Президент України перебуває з офіційним візитом у Словаччині
Правила розумного карантину. Чистота інформації
03 Серпня 2020

Жмеринське управління ГУ ДПС у Вінницькій області повідомляє, що Закон України від 16 січня 2020 року № 466 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві»  є малою податковою реформою, оскільки вносить суттєві зміни практично в усі розділи Податкового кодексу України.

Зміни, запроваджені цим Законом,  щодо податкового аудиту:

- врегульовано питання, пов’язане з неодноразовою втратою платниками податків первинних документів, що використовується для уникнення перевірок. Повторна втрата вважатиметься, що такі документи відсутні (ст. 44 Кодексу);

- змінені строки сплати грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами перевірки - з 10 календарних днів на 10 робочих днів з дня отримання податкового повідомлення-рішення (п. 57.3 ст. 57 Кодексу);

- суттєво змінено норми ст. 58 ПКУ щодо змісту податкового повідомлення-рішення. Окремо визначено, що повинно містити податкове повідомлення-рішення у разі, якщо воно прийнято за результатами документальної перевірки та є процесуальною підставою притягнення особи до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення. Передбачено вимоги щодо вмотивованості рішення контролюючих органів про накладення штрафів, передбачаються в якості обов’язкових описова та мотивувальна частини податкового повідомлення-рішення, та детальний розрахунок штрафних санкцій (норма буде діяти з 2021 року);

- змінено порядок внесення змін до плану-графіка проведення документальних планових перевірок (допускається не частіше одного разу в першому та одного разу в другому кварталі такого року, крім випадків коли зміни пов’язані із змінами найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок) та порядок оприлюднення цього плану-графіка на офіційному вебпорталі ДПС (до 30 числа останнього місяця кварталу (у випадках змін найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок – до 30 числа місяця, що передує місяцю, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки);

- змінено статтю 78 Кодексу щодо підстав для проведення документальних позапланових перевірок, зокрема:

- виключено із підстав для проведення позапланової перевірки рішення суду (слідчого судді) (п.п. 78.1.11 ст. 78 Кодексу);

- приведено у відповідність до змін у Законі України «Про державну службу України» п.п. 78.1.12 ст. 78 Кодексу, та у разі проведення дисциплінарного провадження стосовно працівників органів ДПС надано можливість проводити повторні перевірки;

- виникла можливість повернутися у вже перевірений період (особливо охоплений плановою перевіркою) якщо  отримано інформацію та/або документи від іноземних державних органів, які стосуються питань, що були охоплені під час попередніх перевірок платника податків та свідчать про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи (п.п. 78.1.21 ст. 78 Кодексу) (набуває чинності з 01.07.2020;

- у разі отримання інформації, що свідчить про ведення нерезидентом господарської діяльності через постійне представництво на території України (п.п. 78.1.22 ст. 78 Кодексу);

- змінено умови та порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок. Передбачено можливість допуску за наявності не тільки службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки, а і належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу (ст. 81 Кодексу);

- передбачено можливість зупинення виїзних та невиїзних документальних перевірок платників податків всіх категорій, а не лише великих платників податків (стаття 82 Кодексу);

- удосконалено порядок розгляду заперечень до актів перевірок (стаття 86 Кодексу) (набуває чинності з 01.01.2021) шляхом запровадження їх винесення на розгляд комісій з питань розгляду заперечень контролюючого органу, однією з функцій якої буде дослідження питання наявності або відсутності обставин, що виключають вину платника податків у вчиненні правопорушення;

- статтю 102 Кодексу доповнено нормою, якою передбачено, що строки давності (1095 днів) для здійснення перевірок та донарахування платежів до бюджету зупиняються на період, коли їх проведення неможливо у зв’язку з законодавчою або судовою забороною, недопуском до перевірки, відсутністю платника за місцезнаходженням, оскарженням ним протягом тривалого часу наказів на перевірку, втрати документів (набуває чинності з 01.01.2021);

- внесено зміни до статті 129 Кодексу з метою врегулювання проблемних питань по нарахуванню пені на суми заниження податкового зобов'язання, виявленого контролюючим органом за результатами перевірок (набуває чинності з 01.01.2021);

- збільшується з 3 до 5 років строк проведення перевірки та винесення податкових повідомлень-рішень щодо сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору при виплаті заробітної плати.