Архів новин
«   »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
Сьогодні 369
Вчора 405
За цей тиждень 0
За минулий тиждень 4179
За цей місяць 12078
За минулий місяць 26015
За весь час 603404
11 Травня 2016

За результатами проведеного аналізу надання субсидій в опалювальний період, Урядом удосконалено порядок надання пільг і субсидій на оплату житлово-комунальних послуг з метою підвищення їх ефективності. 


Так, 30 квітня 2016 року набрали чинності зміни, внесені 27 квітня постановами КМУ № 317 та № 319 до постанови КМУ від 6.06.2014 р. № 409 “Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування” та інших документів, якими регулюється надання пільг та субсидії.

 

Що змінилося для пільговиків та субсидіантів?


Зміни, які передбачені постановою КМУ від 27.04.2016 р. № 317, яка набрала чинності 30.04.2016 р., стосуються усіх норм і коефіцієнтів для індивідуального опалення газом, які застосовуються при призначенні пільг та субсидій. Зокрема:


- зменшено соціальний норматив (норму використання природного газу) для індивідуального опалення з 7 до 5,5 куб.м на 1 кв. метр опалюваної площі на місяць (в опалювальний період).


- переглянуто коригуючі коефіцієнти для опалення – для споживачів багатоповерхівок (5 і більше поверхів) встановлено такі самі коефіцієнти, як для 3-4-поверхових будівель (для мешканців 1-4-поверхових будинків коефіцієнти не змінились).


Постановою  КМУ від 27.04.2016 р. № 319, яка набрала чинності 30.04.2016 р., передбачено низку змін щодо призначення та надання субсидій, а також щодо визначення сукупного доходу при наданні пільг.


Зокрема, право пільговика на отримання пільг визначатиметься на 12 місяців (раніше - на 6 місяців). Проте громадянам, які мають пільги на оплату житлово-комунальних послуг і звертаються за субсидією, пільги на період отримання субсидії не нараховуватимуться.


Крім цього, пропонується за підсумками опалювального сезону невикористані суми субсидії внаслідок економного споживання енергоресурсів повертати до державного бюджету. При цьому з метою стимулювання громадян до економного споживання послуг пропонується частину невикористаної суми субсидії в еквіваленті вартості 100 куб. метрів природного газу або в еквіваленті 150 кВт/год електричної енергії (у разі використання даних джерел енергії для індивідуального опалення) зараховувати як оплату послуг, у тому числі обов'язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.


Щодо обрахування сукупного доходу:

 

- якщо субсидія на оплату житлово-комунальних послуг призначається у I кварталі року, середньомісячний сукупний дохід визначається за перші три квартали попереднього року, в інших випадках — за попередній календарний рік;


- зміни щодо визначення сукупного доходу для пільговиків – враховуватиметься допомога по безробіттю та інші виплати, що здійснюються фондами соціального страхування;


- зміни щодо підвищення сукупного доходу при призначенні субсидій стосуються безробітних, студентів та працездатних осіб з доходами, нижчими за прожитковий мінімум. При цьому вирішено не враховувати до сукупного доходу державну соціальну допомогу на дітей-сиріт, а також допомогу внутрішньо переміщеним особам.


Дитячим будинкам сімейного типу субсидія призначатиметься за рішенням комісії з урахуванням кількості дітей, які фактично проживають у будинку (діти можуть бути  не зареєстровані).


Мінсоцполітики, Мінінфраструктури та “Укрпошта” мають забезпечити доставку повідомлень про призначення субсидії.



Тамара КУШНІР, заступник начальника управління соціальної політики райдержадміністрації