Архів новин
«   »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
Сьогодні 467
Вчора 2216
За цей тиждень 4808
За минулий тиждень 13763
За цей місяць 49192
За минулий місяць 69614
За весь час 859254
Голова Верховної Ради України Андрій Парубій: «Парламент має упорядкувати процес переходу громад з Московського Патріархату до Православної Церкви України, щоб він відбувався виключно мирно, в цивілізований спосіб, на засадах демократичних принципів»
Вінниччина - 2018. Є що сказати!
Володимир Саволюк: «Успішна реалізація завдань соціально-економічного поступу Барського краю дає нам впевненість у подальших кроках та дозволяє сформувати конкретний план перспективного розвитку району на 2019-2021 роки»
03 Травня 2018
Статтею 265 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП України) передбачено, що посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, винні у порушенні законодавства про працю, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.

Юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу у випадках, передбачених частиною другою статті 265 КЗпП України.

Зазначені штрафи є фінансовими санкціями і не належать до адміністративно-господарських санкцій, визначених главою 27 Господарського кодексу України.

Штрафи, зазначені у частині другій статті 265 КЗпП України, накладаються у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 року N 509, відповідно до якої штрафи накладаються Головою Держпраці, його заступниками, начальниками управлінь і відділів Держпраці та їх заступниками (з питань, що належать до їх компетенції), начальниками територіальних органів Держпраці та їх заступниками, керівниками виконавчих органів міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об′єднаних територіальних громад та їх заступниками.

Штрафи можуть бути накладені на підставі:

 рішення суду про оформлення трудових відносин із працівником, який виконував роботу без укладення трудового договору, та встановлення періоду такої роботи чи роботи на умовах неповного робочого часу в разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, в установі, організації;

 акта про виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу, виконавчого органу міської ради міста обласного значення та сільської, селищної, міської ради об′єднаної територіальної громади;

 акта документальної виїзної перевірки ДФС, її територіального органу, в ході якої виявлені порушення законодавства про працю.

Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року N 295. Зазначеним Порядком не передбачено і не встановлено період, за який може здійснюватися інспекційне відвідування.

Статтею 16 Конвенції Міжнародної організації праці N 81 1947 року про інспекцію праці у промисловості і торгівлі, ратифікованої Законом України від 08.09.2004 N 1985-IV, передбачено, що інспекції на підприємствах проводяться так часто і так ретельно, як це необхідно для забезпечення ефективного застосування відповідних правових норм.

Таким чином, строки застосування штрафних санкцій відповідно до частини другої статті 265 КЗпП України, чинним законодавством не встановлені.


Олександр ІКОННІКОВ,
головний державний інспектор
відділу з питань додержання законодавства про працю,
зайнятість та інших нормативно-правових актів 
Управління Держпраці у Вінницькій області